söndag 14 mars 2010

Blod


Igår var jag och såg Kongh och Tribulation på Midsommargården. Midsommargården är ett mycket bra ställe att ha spelningar på (kom ihåg att köpa biljett till Nigh Goat-kvällen den 7/5! Där kan man se band som Karpis, Moloken, Switch Opens och Come Sleep.)(Vilken lång parentes.)(Den förra alltså, eller nu blir det den förrförra.) Jag hade inte hört något utav banden innan, men efter Kongh-spelningen fick jag ändå en känsla av att "detta har jag hört förrut". Den där genren är så uttjatad. Been there. Fick dock höra att detta var ett band att hålla ett öga på, så jag får väl prova en gång till, med lurar, och inte med gårdagens kassa ljud. Tribulation var en trevlig överraskning i alla fall, bra svensk dödsmetall. Snygg semi-corpsepaint också, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar