torsdag 25 februari 2010

Don och Leszek

Don Hertzfeldt är en amerikansk kille som gjort en massa kortfilmer, bland annat Everything Will Be Ok och I Am So Proud of You som jag och Robin såg igår. Man ska se dem i den ordningen. Fantastiska filmer! Han har en speciell stil där han blandar streckgubbar med otecknade bilder (i tidigare nämnda filmer). Svart komik och surrealism, det blir sällan bättre.

Jag kan även nämna att jag drog ur en visdomstand idag. Det var inte planerat, utan det blev bara så. Tanden fick jag med mig hem. Undrar om jag ska använda den som hänge på ett halsband..men så gör man väl bara om man dödat någon och är stolt? Jag har kanske dödat en bit av mig själv? Fast det var ju inte jag som gjorde det, det var en fin och professionell tandläkare vid namn Leszek. Leszek har alltså dödat en bit av mig. Det är okej Leszek, den bjuder jag på. Kanske har jag gjort ett halsband av tanden till min nästa inbokade tanduttagning, som jag kan ge till honom istället. Är det socialt acceptabelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar